sjetagla

Jag är f r i s k.
och är sjukt glad. idag känns som en partyhatt på festen, som grädden på moset, som pärlsockret på chokladbollarna, som klorofyllet i gräset, som känslan efter att ha kört Magnus intensivpass med Ma, som hårspännet i håret, som...
som...
som en SKOLDAG I SKOLAN. Minsann. Inte visste jag att skoldagar kunde vara så här roliga. Måste bero på att jag har haft långt lov + lite sjukligheter. Eller kanske inte. Men jo, det tror jag nog.

För först liksom...
Sitter med bussen på carro, eller tvärtom, och när carro ska hälsa farväl till mig som ska cykla till stan, medan hon ska gå med sina klassvänner (nej jag är inte mobbad) så är hon millimetersmillimeter från att gå pang rakt in i världens glasvägg, vi skrattade muucho. (tänk er att klockan är 8, det är mörkt ute och du har typ nyss vaknat, allt är kul!)

Sen liksom...
är jag helt dyngsvääääettig när jag kommer till skolan och så. Hade för tjocka långkallingar, för mycket mössa och för varm kropp för att cykla.

Och sen ba...
är gympan helt töntigt sköj, pilates liksom, förutom jag som satt å läste hälsotidningar, och så lite betygssamtal. MVG. tack tack. plus lite stjärnor i registret tack vare ytterst speciella yttranden från mig. inget skryt nu men självklart blir man glad.

Men sen så...
var det kul på matten å hej å hå.

OCH MATEN!
Den var ljuvlig. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SKRAPAN . MAT . LJUVLIG? Något är fel. Men nej :)

Och till råga på allt... (positiv bemärkelse)
så höll jag på att komma försent till lektionen när Matilda och jag stod och snackade nytta utanför skolan i flera flera dussin minuter. Munnarna gick, åt väster och öster och hit och dit. Skitnajs. Man har mycket att ta igen och snacka igenom efter ett lov. Eller en helg. Eller en dag. Kan va så ibland. Saknar våra träningar, men snart är  vi där igen.

Men sen också då...
så hade vi musikteori på den nästan försent-ankommande-lektionen. Musiken. SKITKUL. Jag kom verkligen ihåg bluesskalan och parallelltonarterna sitter stenhårt. Och synkoperna där de ska. Love it.


Så, skin upp lite. Det är inte så dåligt som du tror.
Imorgon kommer bli en SJUKT grym dag, jag känner det på mig.
Btw, så är skolan nästan soft och veckan är underbar.

KRAM

Kommentarer
Postat av: Matilda

Härligt inlägg!!! :D

2009-01-12 @ 17:37:10
URL: http://tinnarinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0