sne


hej. en sned bild på mig och min kära vän.

idag känner jag mig lite sne. och vilsen. och en gnutta förvirrad.
men det gör väl inget, jag lever.

dagen har gått fort, fort som vinden, och jag och matilda har kommit på rätta vägar med vårat "projektarbete"/"slutarbete" för svenska A. vi ska skriva lite om barnböcker utifrån ett genusperspektiv. låter kanske tråkigt, men nänä, det är aslajban och värsta intressant. alltså. många böcker är skrivna på så sätt att flickorna i böckerna rider och leker med dockor medan killarna är stora, tuffa och spelar fotboll. vi kollar upp varför det är så och vilka böcker som inte är så, osv.

dessutom har jag smakat på något av det vidrigaste som jag någonsin smakat på i skolan.
pasta med KRABBSÅS. av den halva teskeden jag smakade så höll jag på att dö. det smakade bokstavligen SKIT. en blandning mellan rutten räka, några dagar för gammal tomatsås och spya. gott...

"vi lever bara livet en gång
vi lever livet här och nu och sjunger en sång
vi lever bara livet en gång
uppskatta allt du har just nu!" - sång av Emmanuel


ha´t bra!

Kommentarer
Postat av: Matilda

hahha vilken skön beskrivning av våran lunch! :D

2008-09-04 @ 22:30:35
URL: http://tinnarinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0