HELG

åh, det är ju ljuuuuvligt att ha helg.
den här helgen ska jag bara slappa, slappa, slappa och slappa.
och plugga.

Jag och Carolina satt igår och pluggade, men orkade inte plugga så länge så vi började diskutera hur sjuuukt mkt pengar man har och hur lite en hel del andra har.
å vi räknade ut att om varje människa i Sverige skulle ge en krona om dagen i 30 dagar, skulle det bli 270 miljoner kronor. Tänk, om vi alla skulle ge bort det till fattiga och behövande. oj oj oj, det skulle vara bra.
Visst, det kanske är en bra tanke men egentligen är det inte många som bryr sig. Kanske är det för att man inte har någon uppfattning om hur dåligt alla andra har det, eller för att man helt enkelt är för ego.

Nu har jag blivit en riktigt soffpotatis. Jag kollar på lets dance och fikar kladdkaka. Kära nån! :)


Ha det bra. pusshej .

Kommentarer
Postat av: Ellenpellenpiiiiiih

Alla borde sänka 30 kr! Tänk vad de skulle hjälpa de behövande!

Vad ska du göra i helgen då? =)

2008-01-11 @ 23:12:10
URL: http://ellenerixon.blogg.se
Postat av: magda

det låter mys med kladdkaka och lets dance! synd att du inte kunde komma ikväll "/ men vi får träffas snart
nån gång när skolan inte tar kol på oss .. :p Ha det så bra i helgen och plugga inte för mycket! puss på dig

2008-01-12 @ 00:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0