åååååååh

jag får nästan panik. SNÄLLA, MISSTOLKA INTE VÅRAN BULLDELNING.
vi i missionskyrkan delar ut bullar på fredagskvällar. massa massa massa negativ kritik hit och dit mot det.
poängen med att vi delar ut bullar är att vi vill visa att vi finns. Vi vill vara vuxna stöd som finns där bland ungdomarna. Det är inte bara bullar vi delar ut, vi ber också för ungdomarna. Jag blir så ledsen när folk verkligen kritiserar det här och säger massa negativa saker om det. Vi står alltså inte där för att uppmuntra ungdomarna att dricka sprit, för att åka med olagliga bilar, bete sig ohyfsat eller störa allmänheten, vi står där för att vi bryr oss om de. De äldre i våran församling lägger ner tid och kraft på detta, de lägger ner sitt hjärta för att gå ut på kvällen och ge bullar och choklad. Artikeln i UNT fick det att låta lite som om det var något positivt med att dricka, men det står inte vi alls för. Vi hoppas också uppmuntra ungdomarna att komma till våran kyrka och finna ett hopp i livet. Hoppas att ni som är kritiska mot våran satsning ändrat synen på det och förstår våran egentliga tanke bakom det.



Min dag var fett najs.
Kemilab, biologilab och sen biologiprov. Slutade 12.40, gick och jobbade, köpte lite grejer på stadium med mitt presentkort sen julas och sen drog jag hem och gjorde spanskaläxan. Ska snart se inredningsprogram med Simon och Thomas på 3an. De är mina faaavoriter. Ett stoort tips!

 jag är så trött på skolan. drömmer mig bort till österrike.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Poängen med att vi delar ut bullar är att vi vill visa att vi finns. Vi vill vara vuxna stöd som finns där bland ungdomarna."

Vuxna stöd? Såvitt jag vet så är du yngre än många andra som "hänger" uppe vid affären. Visst jag ifrågasätter inte att du säkerligen är mycket äldre än alla där, tillsammans, i "hjärnår" Men jag tror inte att ni är till någon större hjälp. Om det är någon som är ledsen för att ngn gått bort så tror jag faktiskt inte att man vill prata med er. Enda sättet för att det skulle hända är nog att sätta upp ett Biktbås som de har i de katolska kyrkorna.

Men det värsta är att jag har hört, jag har itne sett det själv men det kommer från högst trovärdiga källor, att ni INTE ingripit när någon satt si bakom ratten onykter. Om ni nu är så vuxna så ska man kunna stoppa den personen, eller ialf kunna ringa till polis. Om det nu är såhär så tkr jag att det är skandalöst. Isf kan ni lika gärna sitta inne på Missionskyrkan, eller Fisken, vad de nu heter, och bjuda på bullar därifrån. Ungdomarna kommer dit.. Det kan ju bli en ny fritidsgård. Kan ju vara bra eftersom den riktiga verkar ha lagst ner eller nåt...

2008-04-13 @ 13:03:10
Postat av: ?

då kanske du kan börja göra någonting själv istället för att slösa onödig tid på att skicka en kommentar till mig?

2008-04-14 @ 19:41:48
URL: http://soofialinden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0